بسته شدن بخت و گشایش آن

  بسته شدن بخت و گشایش آن


سلام من یه سوال داشتم که مطرح میکنم امیدوارم پاسخی منطقی و معقولانه دریافت کنم.


آیا بستن بخت دختر صحت داره؟دختری هستم 30 ساله که ظاهر خیلی زیبایی دارم و از نظر شغلی هم جایگاه اجتماعی خوبی دارم .

محجبه هستم و به خیلی از اصول اخلاقی پایبندم اما هنوز ازدواج نکردم و این موضوع برام رنج آوره و وقتی که این مساله رو برای چند روحانی بازگو کردم گفتن خیرتر از ازدواج در دین اسلام نداریم و نمیشه گفت مصلحت خداوند در این هست که شما ازدواج نکنید بلکه بخت شما بسته شده و من به این چیزها اعتقاد ندارم لطفا منو راهنمایی کنید.


 

خواهر گرامى! از اين كه صادقانه، خالصانه و با صراحت كافى مشكل خود را با حقیر در ميان گذاشتيد،تشكر و قدردانى مى‏كنم. اميد است پاسخم بتواند گره‏اى از مشكلات شما جوان محترم و مشتاق پاكى و پاكدامنى را حل كند كه اين بهترين پاداش به حسن اعتمادتان خواهد بود.

در پاسخ به مسئله‏اى كه تحت عنوان مشكل ازدواج مطرح فرموديد، توجه به نكات زير لازم و ضرورى است كه مطالعه و دقت در مطالب آن، مى‏تواند بخش زيادى از دغدغه‏ هاى ذهنى‏تان را بكاهد.




برای مطالعه ادامه مطلب به * سایتم *مراجعه نمایید.

سپاس از حضورتون

چیستی فشار قبر

سلام حاجی . خسته نباشی

حاجی میخواستم درمورد فشار قبر بدونم.در مورد خود قبر....


درود علی آقای عزیز ...امیدوارم حالتون خوب باشه....


در مورد سوالی که فرمودین باید عرض کنم که در شب اوّل قبر برای هر انسانی حوادثی اتفاق میافتد. از جمله این حوادث فشار قبر است. البته باید دانست که مقصود از فشار قبر این نیست که در قبور خاکى - که مثلا قطعه ای از آرامگاه است - فشارى بر بدن انسان ها وارد میشود؛ بلکه چون مقصود از قبر در بسیارى از روایات، عالم برزخ است ، مقصود از: «فشار قبر» هم عذاب خاصى است که انسان در آن عالم متناسب با رفتار‏هاى خود می‏بیند.


فشار و عذاب قبر، جسمانى و روحانى است، ولى جسم و بدن برزخى عذاب و فشار مى‏بیند؛ نه بدن مادی؛ زیرا روح انسان در عالم برزخ، با بدن برزخى - که متناسب با آن عالم است - همراه می‌شود.


عذاب قبر براى برخى از مومنان که مبتلا به برخی گناهان شده اند ، نعمت است؛ زیرا در عالم برزخ ، متناسب با کمیت و کیفیت گناه در عذابند و هرگاه از آن گناه پاک شدند ، در عالم قیامت با پاکی وارد بهشت می گردند.


آن گونه که از برخی احادیث استفاده میشود، فشار قبر برای برخی کیفر اعمال محسوب میشود و برای برخی، ملایمتر و به منزله کفاره گناهان و جبران کوتاهیها است. امام صادق (ع) از پیامبر اکرم نقل فرمود: فشار قبر برای مؤمن، کفاره نعمتهایی است که ضایع کرده است.


قَالَ النَّبِیُّ ص : النَّاسُ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا:


مردم در خوابند هنگامی که مردند بیدار می شوند .


(بحار الأنوار ،ج‏50 ،134. مجموعه ورام ،ج 1 ،ص 145) . 



مراجعه به اینجا خالی از لطف نیست !


الهی عاقبت بخیر بشی علی آقای اسکندری....



ای وای بر ما و بر این سست عهدی ما  ....

خواهی که سخت وسست جهان بر تو بگذرد

بگذر زعهد سست و سخنهای سخت خویش

 یکی از گلایه هایی که خداوند ازانسان می کند و در چند جای دیگر به آن سفارش و تأکید کرده « وفای به عهد » است.  خداوند درسورۀ بقره می گوید:
يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَوْفُواْ بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَإِيَّايَ فَارْهَبُونِ

ای بنی اسرائيل ، نعمتی را که بر شما ارزانی داشتم به ياد بياوريد
 و به عهد من وفا کنيد تا به عهدتان وفا کنم و از من بترسيد.




  امشب که این آیه را می خواندم حال عجیبی پیدا کردم. تصور کن! کسی که خالق است، قادر است، جباراست، همه چیز ملک اوست، می گوید به عهدتان وفا کنید تا من هم به عهدم وفا کنم. 
می گویند: خداوند در عالم ذر از فرزندان آدم پیمان گرفت موخودشان را برخودشان شاهد گرفت و گفت:
«آیا من رب شما نیستم »؟
و ما که فرزندان آدم هستیم گفتیم :بلی! 

هرچند این قصه ، غصه هزاران ساله خداست با بشر اما
برایم سخت است باور اینکه چطور و چه زود بر عهد و پیمان 22 ماده ای خود با خدایم در شب لیله الرغائب امسال که تازه چند شبی از آن فاصله گرفته ایم نمانده ام .....سخت است باور اینکه شبها و روزهای رجب درحال سپری شدن است و من بعهدی که با خدایم بستم تا رجب و شعبان و رمضان امسالم متفاوت از سالهای قبل باشد اما من همان ابراهیم قبل ماه رجبم و عهدنامه ام لای کتابم نظاره گر اعمال و پیمانهای انجام نداده منن  و اگر کاری صورت گرفته به همون روزهای ابتدایی برمیگرده ....

دوستان خوب حضرت دوست!

براستی چه شده که یادمان رفته؟چه شده که فراموش کرده ایم؟ چه شده که به عهدمان وفا نمی کنیم؟آیا یاغی وطاغی شده ایم؟ 

واگربه عهدمان وفا نمی کنیم! پس چرا آن زمان که از همه جا رانده و مانده شده ایم و تمام سببها ناکار شده اند ودستمان ازهمه جا بریده می گوییم خدا!!!!! 

مگر ما به عهد خود وفا کرده ایم که انتظارداریم خدا به عهدش وفا کند؟ چطوروقتی که درمانده ایم وگرفتار،خدا هست؟اما وقتی که همین خدا ازگرفتاری نجاتمان می دهد،یادمان رفته ومی گوییم(نغوذ باالله)کو خدا؟نمی بینم؟گمان نمی کنم خدایی باشد.!

روزی شخصی به امام صادق می‌گوید: خداوند می‌فرماید" اُدعُونِی اَستَجِب لَكُم" و حال آنكه ما دعا می‌كنیم ولی چیزی برایمان مستجاب نمی‌شود؟

امام فرمودند: شما به عهدی كه خدا با شما بسته بود وفا نكردید چرا كه خداوند بلند مرتبه گفته "شما به پیمان من وفا كنید تا من نیز به پیمان شما وفا نمایم، أوفوا بعهدی أوف بعهدكم"به خدا قسم اگر شما به خدا وفا‌دار بودید خدا نیز به شما وفا می‌كرد.

 ای وای بر ما و بر این سست عهدی ما  ....

•------------------•¤✿¤•--•¤✿¤•--------------------•





•------------------•¤✿¤•--•¤✿¤•--------------------•

ان مع العسر یسرا

قانون طلایی زندگی ما

وقتی در آیات الهی دقت می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که واژه "عسر" فقط  دوازده مرتبه در قرآن به کار رفته است,اما وقتی کلمه "یسر" را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سی و شش مرتبه در قرآن بکار رفته است و این یعنی همیشه مشکلات یک سوم آسانی‌هاست و این سنت الهی است که به دنبال هر سختی رفاه و آسانی را قرار می‌دهد

افراد در مقاطع مختلف زندگی با سختی‌ها و مشکلات زیادی روبرو می‌شوند و بعضی از آنها به خاطر سختی‌ها و مشکلات طاقت خود را از دست داده و لب به شکایت باز می‌کنند و بارها با خود می‌گویند: خدایا از میان این همه آدم، چرا من؟ و این سؤالی است که در هر ثانیه انسان‌های زیادی از خداوند می‌پرسند  که خدایا چرا من؟

زندگی همیشه این گونه است که سردترین و تاریکترین لحظه‌ها درست قبل از طلوع و تابش آفتاب است و اگر از خود کمی صبر نشان بدهیم آن وقت است که به سرازیری موفقیت و خوشبختی می‌رسیم.

داستان زندگی علامه طباطبایی شاهد خوبی بر این مدعاست, چنانچه خود علامه از دوران زندگی و اوایل تحصیل می‌گوید:

 در اوایل تحصیل که به صرف و نحو اشتغال داشتم , علاقه زیادی به ادامه تحصیل نداشتم و از این روی هر چه می‌خواندم نمی‌فهمیدم و چهار سال به همین نحو گذراندم. پس از آن یکباره « عنایت خدائی» دامنگیرم شد و در خود یک نوع شیفتگی و بی‌تابی نسبت به تحصیل کمال حس نمودم به طوری که از همان روز تا پایان تحصیل که تقریبا هیجده سال طول کشید، هرگز نسبت به تعلیم و تفکر احساس خستگی نکردم.

وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ

و حتما شما را به اندکی از ترس و گرسنگی و کاهشی از مال‌ها و جان‌ها و محصولات

آزمایش خواهیم نمود و شکیبایان را مژده ده . بقره 155

و اما چند نکته !

[♥] مانند پرنده باش….که روی شاخه می نشیند و احساس میکند که شاخه می لرزد ولی به آواز خود ادامه میدهد. چرا که مطمئن هست بال و پر دارد.

[♥] رنگین کمان پایان باران نیست. فراموش نکنیم تا باران نباشد رنگین کمان نیست تا تلخی و سختی نباشد شیرینی نیست و گاهی همین دشواری هاست که از ما انسانی نیرومند تر و شایسته تر می سازد. خواهی دید ، آ ری خورشید بار دیگر درخشیدن آغاز می کند و نکته مهم تر از آن اینکه رنگین کمان دیگر پایان باران نیست! باز باران خواهد آمد و رنگین کمان دیگری را خواهی دید! این یعنی امید به فردایی بهتر.

[♥] گل نیلوفر در مرداب می روید تا همه بدانند که در سختی ها باید زیباترین ها را بیافرینند.

[♥] حکمت وزیدن باد در رقصاندن برگها نیست ،امتحان ریشه هاست....

 تقدیم به مادری فداکار و معلمی نمونه ....

تو با فکر کردن خلق می کنی  

تو با فکر کردن خلق می کنی ؛ پس همیشه به بهترینها فکر کن

اولین قانون طبیعت این است که تو از هر چه هراس داشته باشی همان را به طرف خودت جلب می کنی.  هیجان قدرتی دارد که جذب میکند .

دوستان خوب حضرت دوست!

واقعیتیست نانوشته که ، ما از هر چه شدیدا بترسیم آن را تجربه خواهیم کرد .

مثلا حیوان فورا متوجه میشود که تو از او وحشت داری. هیچکدام از این ها تصادفی اتفاق نمی افتد .تصادفی در عالم هستی وجود ندارد.

هر فکری که تو اکنون داری یا قبلا داشتی یا در آینده خواهی داشت خلاق است. انرژی حاصل از فکر هرگز نمی میرد .این انرژی از فکر تو و ذهن تو وارد عالم هستی می شود و برای ابد ادامه پیدا می کند. همه افکار به هم مربوط هستند. افکار با هم تلاقی پیدا می کنند. در مسیر اعجاب انگیزی از انرژی با هم تقاطع پیدا می کنند و نقش بدیع و زیبایی از پیچیدگیهای غیر قابل باور به وجود می آورند . همات طور که دو چیز مشابه همدیگر را جذب می کنند دو انرژی مشابه هم یکدیگر را جذب می کنند .و توده ای از انرژی مشابه به وجود می آورند.

بنابراین حتی افراد معمولی اگر فکرشان(دعا. امید. آرزو . .رویا .ترس) به اندازه کافی قوی باشد میتوانند نتایج شگفت انگیزی را به وجود آورند.  زندگی نمیتواند به هیچ طریق دیگری خودش را نشان دهد جز آن طریقی که تو تصور میکنی خودش را نشان خواهد داد .

تو با فکر کردن خلق می کنی ؛ پس همیشه به بهترینها فکر کن.....

پیوسته متعالی

91/3/9

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.....

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.....

راه‌اندازی شبکه اجتماعی هادی نت، توجه ویژه مطبوعات و رسانه‌های گوناگون برای امام علی النقی(ع)، اعلام موجودیت جایزه‌ای سه میلیاردی برای آثار هنری مرتبط با امام هادی (ع)، بیانیه‌های متعدد هیات‌های مذهبی، بیلبوردها و آثار گرافیکی فاخر و نصب آن در گوشه گوشه اتوبان‌ها، خیابان‌ها و… که حدیثی از این امام بزرگوار بر آنها نقش بسته بود و سخنرانی ویژه ائمه جمعه و آیات عظام در معرفی و نقش‌آفرینی امام هادی (ع)؛ همه این اتفاق‌ها در یکی دو روز هفته گذشته که ایام شهادت امام علی‌النقی‌(ع) بود، رخ داد.



آیا در سال‌های گذشته هم برای بزرگداشت و همچنین ایام عزاداری این امام عزیز چنین برنامه‌های ویژه و پُر رنگی برگزار می‌شد؟! آیا شهرداری اینچنین تبلیغات محیطی داشت؟ آیا رسانه‌ها همواره چنین پرونده‌های ویژه‌ای را منتشر می‌کردند؟ آیا اهالی فرهنگ و هنر از شاعران و نویسندگان بگیریم تا هنرمندان تئاتر و سینما و هنرهای تجسمی به این وسعت به خلق و آفرینش آثار ادبی و هنری پیرامون امام مظلوم شیعیان پرداخته بودند؟ پاسخ همه این سوال‌ها منفی است؛ اگرچه این جریانی که در چند روز گذشته شاهد آن بودیم بی‌تردید اتفاق خجسته و مبارکی ا ست، اما سوال اینجاست که ما جز جبران یک غفلت و انجام وظیفه، کاری بیشتر انجام داده‌ایم؟! برای من همیشه جای سوال بود که چرا ایام شهادت مولای متقیان امیرمومنان و حضرت سیدالشهدا یا امام جعفر صادق و حضرت ثامن‌الحجج علیهم السلام باید در تقویم رسمی کشور تعطیل باشد و مراسم گوناگون و متعدد برای آن بزرگواران برپا شود، اما سهم امام هادی، امام جواد، امام حسن عسکری علیهم‌السلام و بسیاری دیگر از بزرگان و اولیاءالله دین کمرنگ باشد؟! واقعیت این است که ما تک تک اعضای جامعه ایرانی و اسلامی که محبت اهل بیت علیهم‌السلام در وجودمان ریشه دارد از رسالت زینبی خود در برابر این بزرگواران غافل بوده‌ایم.

براستی چرا بسیاری از هتاکان و معاندان و شیطان صفتان جرات اهانت به امام حسین (ع) را ندارند؟ پاسخ این سوال را باید در رفتار خودمان جستجو کنیم و از همین امروز نشان دهیم که تمام اهل بیت علیهم‌السلام و اولیاء‌الله بی‌هیچ تمایزی برای ما عزیز و ارجمند و مقدس هستند.

در واقع امام هادی(ع) باز هم با مظلومیت خود به ما شیعیان و پیروانش درسی دیگر آموختند؛ درسی که امیدوارم با فروکش کردن برخی هیجانات، گرفتار فراموشی نشود.

باقی بقایتان و الله یارتان

91/3/8